SORUMLULUĞUNDA OLAN GÖREVLERİ:
1. Ücretsiz Ders Kitabı ve Modüllerin seçim işlemlerini gerek elektronik ve gerekse de manüel ortamda zamanında gerçekleştirir, teslim ve dağıtımlarını sağlar, eksikliklerin teminini ile fazlalıkların iadesini sağlar, kullanılmış ders kitabı, defter ve diğer atık kâğıtları toplar/toplattırır, gerekirse satışlarını sağlar.
2. İşkur, belediye ve/veya başka kurumlardan görevlendirilen personele ait aylık, ücret vb işler ile bu personele ait çizelgeleri hazırlamak, ilgililerine teslim etmek.
3. Öğrenci kılık-kıyafetleri ile ilgili işleri yürütür,
4. Danışma/idare nöbetçi öğrenci listelerini hazırlamak, öğrencilere görevlerini tebliğ etmek, nöbetlerin düzenli tutulmasını sağlamak, bununla ilgili ziyaretçi defterini hazır halde tutmak, muhafaza etmek,
5. Öğrenci, öğretmen ve personel için okul içinde veya dışında düzenlenebilecek sunum, konferans, seminer ve mesleki çalışmalar gibi etkinlikleri yönetir.
6. E-MESEM , EBYS, MEBBİS, VERİ.MEB.GOV.TR vb Modül ile diğer elektronik ortamlara girilecek istatistikî veri ve bilgileri diğer müdür yardımcıları ile memur iş birliği içerisinde hazırlar. Zamanında sisteme girişlerini yapar. Sürekli güncel halde bulundurur. İstenmesi halinde ilgili kurum ve yetkililere yazılı ve elektronik ortamlarda bildirir.
7. Öğretmenlerden ilgili öğrencilere ait not çizelgelerini alır, inceler, imzalar. Bunları elektronik ve yazılı ortamlara işler, usulüne uygun arşivler. Karne, teşekkür, takdir, onur belgelerinin çıktılarını alır, sahiplerine teslim eder, Gerektiğinde bu buna benzer belgeleri müdür adına onaylar.
8. Yazılı ve ödev gibi evrakları zamanında teslim almak, ders kesim raporlarını teslim almak, varsa eksik konuların telafi edilmesi için program hazırlamak,
9. İlköğretim ve Orta öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği kapsamında Sosyal Etkinlikler Kurulu Başkanlığını yürütmek, danışman öğretmenleri Rehber Öğretmenle birlikte seçmek, faaliyet gösterecek kulüpleri kurmak, kulüplerin faaliyetlerini organize etmek, takip etmek, çalışmalarını takip edip sonuçlandırmak, aksaklıkları tespit edip alınması gereken önlemleri zamanında almak,
10. Anılacak, kutlanacak gün ve haftalar için düzenlenecek etkinlikleri yürütmek, bu amaçla kurulması gereken komisyonları oluşturmak, onlara başkanlık etmek ve çalışmalarını yürütmek,
11. Resmî Törenlere Müdür adına katılmak. Törenlere katılacak öğrenci ve öğretmenleri/personeli zamanında belirlemek, katılımlarını sağlamak için gerekli tebligatı zamanında yapmak, takip etmek, törenlere götürülmesi gereken Bayrak, flama vb hazır etmek, tören alanına götürülmesini sağlamak,
12. Öğretmen dışındaki personelin nöbet yerlerini belirler, günlük, haftalık ve aylık çalışma ve nöbet çizelgelerini düzenler, onaylar ve uygulamaya koyar. Kuruma giriş ve çıkışlarını içerir zaman çizelgelerini hazırlar, imzalarını almak suretiyle günlük takip eder. Gün bitiminde söz konusu çizelgeyi imzalar. Görevine zamanında gelip gitmeyen personeli uyarır, devamında müdüre yazılı olarak bildirir.
13. Kurumun bina, derslik, atölye, laboratuvar ve bölümleri ile araç-gerecinin diğer kurum ve kuruluşlarla birlikte kullanılması durumunda, mülkî amirin onayını almak üzere ilgili kurumla bir protokol hazırlanmasını sağlar ve bir örneğinin müdürün onayından sonra üst makamlara gönderilmesini sağlar.
14. Okulumuz alanı içerisinde yer alan ve Hydro Andritz Şirketinden Milli Eğitime devredilen bina ve bahçesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
15. Boş karne, teşekkür, takdir, onur, kalfalık, ustalık, işyeri açma, usta öğreticilik, diploma ve belgeleri ile Merkezimiz ihtiyaçlarında kullanılan diğer basılı belge, zarf (öğrenci kayıt zarfı, kalfalık/ustalık/usta öğreticilik, diploma başvuru zarf vb zarfları), evrak, dosya ve defterleri (belge defteri, sınıf defteri, nöbet defteri, ziyaretçi defteri, karar defteri vb) zamanında temin eder ve kullanıma sunar,
16. Kalfalık, ustalık, beceri, sorumluluk vb sınavlara katılacak adayların listelerini, sınav tutanaklarını, sarf kağıtlarını, sınav zarflarını ile diğer evraklarını sınavlardan önce hazırlar, komisyon üyelerine zamanında teslim eder. Sınav bitiminde not çizelgeleri ile diğer sınav evraklarını sınav komisyon üyelerinden/öğretmenlerden zamanında teslim alır, gerekirse müdür adına onaylar. Elektronik ortamlarda (e-MESEM vb) dahil gerekli diğer ortamlara işler. Sınav bitiminde söz konusu sınav evrak ve dosyaları/zarflarını usulüne göre dosyalar, arşivler ve süresi bitiminde tutanak hazırlamak suretiyle “geri dönüşüme” verir/verilmesini sağlar.
17. Kalfalık, ustalık, işyeri açma, usta öğretici vb DENKLİK başvuruları kabul edilenlerin bilgilerini e-MESEM Sistemi “Ön Kayıt” ekranına kayıt eder. İl Denklik Komisyonu onayından sonra yine e-MESEM Sistemi “Sınav İşlemleri” ekranına kaydeder. Sınavlara katılacakların evraklarını dosya haline getirerek Kalfalık, Ustalık, Usta Öğreticilik Aday Zarflarını hazırlar. Sınavlara katılacakların “e-Sınav Randevu” işlemlerinin yapar. “e-Sınav Giriş Belgesi” nin çıktılarını alır ve gerekirse Müdür adına onaylayarak adaya teslim eder.
18. Usta öğretici / iş pedagojisi kurs ve sınav başvurularını mevzuatına uygun olarak kabul eder, dosyalarını oluşturarak yazılı ve elektronik (e-MESEM) ortamlarına kayıtlarını yapar, iş bitiminde arşivler. Kurs Programı ile Sınav Programını hazırlar, Müdürün onayına sunar. Milli Eğitim Müdürlüğünden onay için gerekli yazışmaların yapılmasını sağlar. Onaydan sonra Kurs Programını görevli öğretmen ve kursiyerlere duyurur/tebliğ eder. Kursları denetler, adayların devam-devamsızlıklarını takip eder. Kursa katılıp başarılı olanların iş ve işlemlerini yazılı/elektronik ortamlarda işler. Kursu başarıyla bitirenlerin belgeleri ile ilgili liste ve belge defterini elektronik ortamda basar, Müdürle birlikte imzalar. Belgelerin soğuk damgalarını Milli Eğitimde yaptırır/yapar. Hak sahiplerine imza karşılığı teslim eder/ettirir. Belge defterini muhafaza eder/ettirir. Sınavlardan sonra başvuru belgelerini usulüne uygun arşivler. Bu konularda memur ve diğer müdür yardımcısı/yardımcıları ile iş birliği içerinde bulunur.
19. Kalfalık, ustalık ve beceri sınavları sırasında ve/veya sonucunda ortaya çıkan/çıkacak malzeme ve hizmetlerin, Merkezin ihtiyaçları doğrultusunda kullanılması için gerekli koordinasyonu sağlar,
20. Tütün ürünleri tüketenlere verilecek idari yaptırım kararlarını uygulamak, uyarı levhalarını asmak ve bunlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek üzere idari birim amirliği görevini yürütmek,
21. Arşiv hizmet ve faaliyetlerinin yürütülmesinden ve düzenlenmesinden sorumlu “kurum arşiv sorumlusu” olarak, bu kapsamda görevlendirilen memur ile birlikte arşivle ilgili iş ve işlemleri mevzuatı ve iş birliği içerisinde yürütmek,
22. Eskiyen, solan veya herhangi bir nedenden zarar gören Bayrak değişimini sağlar, bayram ve özel günlerden bir gün önce okul binasının gerekli yerlerine Bayrak asılmasını sağlar.
23. Öğrencilerin/personelin sağlıklarının korunması amacıyla, varsa su depolarının, kantinin, mutfağın ve yemekhane işlerinin düzenlenmesini, denetimlere hazır hale getirilmesini, başkanlığınızda kurulacak bir komisyon marifetiyle sürekli kontrol edilmesini ve çalışan personelin sağlık kontrollerinin düzenli yaptırılmasını sağlar.
24. Kalfalık, ustalık ve beceri sınav uygulamalarında kullanılmak üzere size teslim edilen 5 (beş) adet kamerayı, sınavlardan önce şarjlı ve hazır halde bulundurmak. Sınavdan önce sınav komisyonu üyesine/üyelerine imza karşılığında teslim etmek, sınav bitiminde yine imzayla teslim almak. Sınavlarda çekilen görüntüleri, size teslim edilen elektronik veri depolama aygıtına aktarmak, aygıtı sürekli, aygıttaki söz konusu görüntüleri de en az bir yıl muhafaza etmek, ilgililerce istendiğinde, imzalı tutanakla teslim etmek.
25. Kurumdaki güvenlik kameralarını sürekli vaziyette çalışır durumda bulundurmak, konu ile ilgili yazı ve raporları hazırlamak,
26. Okulumuzdaki doğalgaz sistem ve ısınması ile ilgili doğan/doğabilecek sorunları diğer personel iş birliği ile gidermek, bu konudaki iş ve işlemleri yürütmek,
27. İşletmelerde meslekî eğitim uygulaması kapsamında verilen koordinatörlük görevini yürütür,
28. Görevlendirildiğinde muayene ve kabul komisyonu ile sayım komisyonuna başkanlık eder. Bu konulardaki iş ve işlemleri yürütür.
29. Taşınır Mal Yönetmeliğine göre, görev alanına giren işleri yürütür.
30. E-MESEM vb diğer elektronik ortamlarına öğrenci, kalfa, usta, usta öğretici, diploma başvurularına ait tüm bilgileri kaydeder, ihtiyaç duyulduğunda çıktılarını alır, isteyen ilgililere teslim eder. Söz konusu program/programlarda yapılan değişiklikleri takip eder ve buna göre iş ve işlemlerini yürütür,
31. Çırak öğrencilerine ait kimlik, öğrenci belgesi, mezuniyet belgesi, karne, teşekkür, takdir, kalfalık, ustalık, usta öğreticilik vb kayıp belgesi gibi belgeleri zamanında ve usulüne uygun düzenler, imzalar, gerektiğinde müdür adına onaylar,
32. Görevine zamanında gelip gitmeyen personeli uyarır, devamında müdüre yazılı olarak bildirir,
33. Görevini gereği gibi yapmayan personeli uyarır, bu davranışın sürdürülmesi ile yetkisi dışındaki durumlarda okul müdürüne yazılı olarak bildirir. Görevini üstün başarı ile yürütenlerin ödüllendirilmelerini okul müdürüne önerir,
34. Yazışma, evrak kayıt ve havale işlemlerinin kurallarına uygun olarak yürütülmesini, istatistik ve diğer cetvellerin hazırlanmasını, gerekli defter, dosya ve çizelgelerin tutulmasını sağlar, hizmetlerin yürütülmesinde bilgi ve iletişim teknolojilerinden de yararlanarak yetkisi dâhilinde elektronik ortamda veri tabanı üzerinden bilgi alışverişi ile ilgili işlemleri yürütür,
35. MEBBİS, e-MESEM, VERİ.MEB, MEİS, EBYS vb Sistem ve modül ile diğer elektronik ortamlara girilecek istatistikî veri ve bilgileri diğer müdür yardımcısı ile memur iş birliği içerisinde hazırlar. Zamanında sisteme girişlerini yapar,
36. Elektronik ortamda veri tabanı üzerinden bilgi alış-verişi yapılan konulardan sorumluluğunda bulunanları okur, onaylar, alt birimlere duyurulması gerekenleri duyurur,
37. İlgili makamlarca elektronik veya yazılı ortamlarda Merkezimize iletilen her türlü yazı ve tebligatı mevzuatına uygun olarak gerçekleştirir,
38. Kurumun bina, tesis ve araç-gerecinin düzeni, temizliği, bakımı ile kullanılabilir durumda bulundurulması ve korunmasını sağlar, Okulumuz binasının üst katlarındaki birimlerin temizlik, bakım ve düzenini sağlar,
39. Kurumda kurs, seminer, kamp ve benzeri etkinliklerin düzenlenip yürütülmesinde müdürün vereceği görevleri yürütür. Bu etkinliklerin çalışma saatleri dışında ve hafta sonlarında yapılması durumunda idarî nöbet görevi yapar,
40. Görev alanıyla ilgili kurul, komisyon ve ekiplere başkanlık eder,
41. Belirlenen günlerde ve tarihlerde nöbet tutar, nöbet gününde diğer görevlilerle birlikte nöbet hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlar, nöbet raporlarını inceler, görülen aksaklıkları yazılı olarak müdüre iletir.
42. Diğer müdür yardımcısı/yardımcıları hazır olmadığında, İstiklal Marşı törenlerini yönetir,
43. Uhdenize verilen görevlerle ilgili evrakları ve bu evrakların depolandığı klasörleri Başbakanlığın genelgesi ekindeki standart sıralama sistemine göre tutulmasını sağlamak, zamanı gelen evrakları klasörleri içerisinde uygun bir şekilde arşivlemek,
44. Kurumumuza ve şahsınıza gelen yazıların takibini ve gereğini yapmak için Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Programını sürekli açık tutmak, zorunlu haller dışında kurum içi ve kurum dışı tüm yazışmaları kâğıt kullanmadan bu program aracılığı ile elektronik ortamda yapmak,
45. Öğretmenler Kurulu Toplantılarında alınan kararlar gereğince uhdenize verilen diğer görevleri yerine getirmek,
46. İmza sirküsü çizelgesini zamanında, günlük ve usulüne uygun olarak imzalamak, idareci nöbetçi olduğunuz günlerdeki diğer personelin imza sirküsü çizelgesinin takibini yapmak,
47. Öğretmen ve diğer personelin görevlerine devamlarını yakından izler ve çalışmaları hakkında müdüre yazılı bilgi verir,
48. İl/ilçe/kurumda oluşturulan İşletme Belirleme Komisyonu görevlerini yürütür.
49. Görev tanımında belirtilenler ile Öğretmenler Kurulu Toplantıları ve Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
50. Görevlendirildiğinde satın alma işlerini yürütür.
51. Merkezimizin bina iç ve bina dışı temizliğinin yaptırılması, kontrollerinin yapılması, aksayan yönleri itibari ile ilgililerin uyarılmak,
52. Kurumun bina, tesis ve araç-gerecinin düzeni, elektrik, internet, güvenlik, su ve ısınma tesisatlarının bakım ve onarımı, temizliği ile kullanılabilir durumda bulundurulması ve korunmasını sağlamak, bakım, onarım ve donatım gereksinimlerini belirleyerek Müdürü bilgilendirmek,
53. Diğer müdür yardımcısı/yardımcılarının görevli, izinli, raporlu olduğu veya herhangi bir nedenle görevlerinde olmadıkları durumlarda, durumda yerlerine vekâlet etmek ve görevlerini yapmak.
54. Bir müdür yardımcısının görevli, izinli, raporlu veya herhangi bir nedenden dolayı görevinde olmadığı durumlarda yerine bakacak/vekâlet edecek diğer müdür yardımcısı listesi:
Sevim ÖNDER – Ahmet AVCI – Mehmet Sabır SEYDAOĞULLARI
Ahmet AVCI - Sevim ÖNDER - Mehmet Sabır SEYDAOĞULLARI
Mehmet Sabır SEYDAOĞULLARI – Ahmet AVCI - Sevim ÖNDER
Telefon
04822151863