T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / ARTUKLU - Artuklu Mesleki Eğitim Merkezi

Sevim ÖNDER - Müdür yardımcısı - Giyim Üretim Tek.

SORUMLULUĞUNDA OLAN GÖREVLERİ:

1. Kurumun bütçe önerilerini gerekçeli olarak hazırlar ve okul müdürüne sunar. Bütçenin temini için gerekli yazışmaların yapılmasını sağlar, bütçe ile ilgili tüm giderleringerçekleşmesini sağlar.

2.Kurumun telefon, internet, elektrik, su, yakacak, doğalgaz, kırtasiye, temizlik, yemek, yangın söndürücü malzemeleri ile hizmet alımı vb alımların ihaleleri ile ilgili tüm iş ve işlemlerini yürütmek, tahakkuklarını gerçekleştirmek üzere gerekli tüm evrakları yazılı/elektronik ortamlarda hazırlamak, yazışmalarını usulüne uygun ve zamanında yaparak sonuçlandırır,

3. Kurumun gereksinimlerini belirler, bütçe olanaklarına göre satın alma, bağış ve benzeri yollarla karşılanması için gerekli işlemleri yapar. Eğitim araç-gereci ve donatım gereksinimlerini zamanında merkez müdürüne bildirir,

4. Hizmet alımı ile ilgili tüm iş ve işlemleri zamanında ve mevzuatına uygun yürütür,

5. Görevleri kapsamındaki işlerde, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre “Gerçekleştirme Görevlisi” görevini yürütmek,

6. Ayniyat, demirbaş ve hesap işlerini yürütür,

7. Öğretmenlerin de görüşlerini alarak okutacakları dersler ile atölye, laboratuvar ve işletmelere ilişkin görevlerini Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca onaylanmış ders programları ve çizelgeleri doğrultusunda derslerin öğretmenlere dağılımını yapar, ilgili çizelgeleri zamanında hazırlar, müdür adına onaylar, öğretmenlere tebliğini yapar.

8. Dönem başlarında ve gereken diğer zamanlarda alınması gereken “ek ders onay çizelgelerini” usulüne göre hazırlar. Müdürün imzasından sonra onay için milli eğitime teslim ederek onay bitiminde geri alır. Bu konuda gerekli yazışmaları sağlar.

9. İşletmelerde meslekî eğitim uygulaması kapsamında verilen koordinatörlük görevini yürütür,

10.   Yönetici ve öğretmenlere, "İşletmelerde Meslek Eğitimi" adıyla verilecek ek ders görevi ile ilgili programı zamanında ve mevzuatına uygun hazırlar, Millî Eğitim Müdürlüğünün onayına sunulmak suretiyle hazırlar. Onayından sonra görev alan öğretmen ve yöneticilere, görevlendirildikleri işletme ve öğrenci listelerini zamanında tebliğ eder.

11. İşletmelerde mesleki eğitimin, öğretim programına uygun olarak yürütülmesi ve kurum-işletme arasında sürekli iş birliğini sağlar. Bu amaçla ilgili alandaki öğretmen, öğrenci, işletme sayısı ve işletmelerin kuruma uzaklıkları dikkate alınarak aynı alanın meslek dersleri öğretmenleri arasından yeterli sayıda koordinatör öğretmen görevlendirilmesini sağlar. Rehberlik eder ve denetler. İşletme ve öğretmenler tarafından hazırlanan raporları Müdür adına zamanında inceler, imzalar ve denetlemesi için usulüne uygun arşivler. Bu kapsamda görev yapan eğitimcilerin ek ders ücretlerinin tahakkukunu sağlar.

12. Kayıtları yeni yapılan öğrencilerin SGK giriş iş ve işlemlerini zamanında elektronik ortamlarda yapar. Sözleşmesi feshedilen öğrencilerin SGK çıkışlarını zamanında yapar. Öğrenci dosyalarını arşivler.

13. Öğrencilerin sigorta primlerinin zamanında ödenebilmesi için gerekli ödeneklerin zamanında istenmesini sağlar. İlgili evrak, bildirge ve tahakkuk işlemlerini diğer müdür yardımcısı/yardımcıları iş birliğinde ve zamanında hazırlar, müdürün onayına sunar. Bunlara ait nüshaları Müdürle birlikte imzalar. Öğrencilerin sigorta tescil işlemlerini yürütür, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) dan gelen evrakları öğrencilere imza karşılığında ve zamanında kendilerine teslim eder,

14. Kadrolu/sözleşmeli/ücretli öğretmenlerin, usta öğreticilerin ve yöneticilerin her ay elektronik ve yazılı ortamlarda düzenlenmesi gereken ek ders ücret çizelgelerini mevzuatına uygun düzenler, Müdürle birlikte onaylar, çizelge ve evraklarını verilmesi gereken kurumlara teslim eder, takibini sağlar,

15. Mesleki Eğitimi Geliştirme ve Yaygınlaştırma Faaliyetlerinin Desteklenmesiyle ilgili atölye ve meslek dersleri öğretim elemanlarına verilecek ek ücret ve huzur hakkı ile ilgili iş ve işlemleri, yazılı ve/veya elektronik ortamlarda yapmak. Bu kapsamda ilgili tüm personele verilecek ücretlerle ilgili bordro, banka listesi ve ödemelerle ilgili diğer işlemleri zamanında ve usulüne uygun düzenlemek, ilgili yerlere vermek, bu ücretlerle ilgili ödeneklerin zamanında istenmesini, artan olursa tenkis edilmesini sağlamak,

16. Aylık karşılığı ders görevini dolduramayan öğretmenler ile öğretmen görevlendirilemeyip boş geçen dersleri, MEBBİS elektronik ortamına işler, millî eğitim müdürlüğüne gönderilmek üzere müdüre bildirir.

17. Norm kadroya esas teşkil etmek üzere ihtiyaç duyulan veya fazla konuma düşmüş personeli-öğretmenleri belirlemek üzere ders yüklerini zamanında belirler, norm kadro çizelgelerini elektronik ortama zamanında işler, konu hakkında müdürü bilgilendirir.

18. Öğretmenlerin ve müdür yardımcılarının nöbet yerlerini belirler, çizelgelerini düzenler, müdürle birlikte imzalar, ilgililerine tebliğ eder.

19. Geçici/sürekli işçilerin ücret, sosyal hakları, yıllık izinleri, iş bölümünü vb ile ilgili iş ve işlemleri yazılı ve/veya elektronik ortamlarda gerçekleştirir,

20. Müdürün görevli, izinli, raporlu olduğu veya herhangi bir nedenden dolayı görevden ayrılması durumunda Müdüre vekâlet etmek,

21. İşletmelere ödenmesi gereken DEVLET KATKISI (Geçmişe Yönelik Ödeme Talebi dahil) Ödeme işlemlerini gerek yazılı ve gerekse de elektronik ortamlarda, zamanında ve doğru bir şekilde hak sahiplerine ödenmesi için gereken iş ve işlemleri yapar. Herhangi bir nedenden dolayı yapılan fazla ya da eksik ödemlerin zamanında iadesi için gereken iş ve işlemleri yapar. Bu konularda diğer personel (Müdür Yardımcısı/Memur) ile iş birliği içerisinde bulunur.

22. İlimizde ve Kurumumuzda yapılacak mahalli ve ulusal tüm sınavlarla ilgili iş ve işlemleri yürütür. Görev alacak personele gerekli duyuruları zamanında yapar. Öğretmenlere ve diğer personele ödenecek ücretlerle ilgili iş ve işlemleri yürütür,

23. Gerektiğinde öğrenciler için “Telafi Programları” veya “Yoğunlaştırılmış Eğitim” lerle ilgili iş ve işlemleri yapar,

24. Öğretim yılı başlamadan önce personelin iş bölümünü yapar ve yazılı olarak bildirir,

25. Okulumuza atanan aday memur ve öğretmenlerin adaylık ile ilgili iş ve işlemlerini Müdürün koordinesinde yürütmek. İşlemlerin mevzuatında belirtilen sürelerde yapılıp yapılmadığını takip etmek ve zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almak, gerekli evrakları hazırlatmak, adaylık kaldırma zamanı gelen memurların adaylıklarının kaldırılması için zamanında müdüre bildirmek,

26. Özürleri nedeniyle görevine gelemeyen öğretmen ve diğer çalışanların yerine personel görevlendirilmesi için gerekli önlemleri alır.

27. Personelin göreve başlama, görevden ayrılma, izin ve hastalık gibi durumlarını müdüre bildirir. Bunlarla ilgili iş ve işlemleri ve yazışmaları yapar. Elektronik ortamlar dâhil ilgili yerlere işler, aylık, ücret ve sosyal yardımlarla ilgili iş ve işlemleri yapar veya yapılmasını sağlar.

28. Kalfalık, ustalık, beceri, sorumluluk vb sınavlarına katılacak adayları belirler. Sınavlarda görev alacak öğretmen, usta öğretici, işyeri temsilcisi ile sınav komisyon üyelerini belirler. Sınav programını usulüne uygun ve mevzuatına göre zamanında hazırlar, Müdürle birlikte imzalayarak, onay için Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilmesini sağlar, onaydan sonra duyurusunu yapar Merkez dışından görevlendirilecek komisyon üyeleri için milli eğitimden gerekli onayların zamanında alınmasını sağlar. Mevzuatı gereği diğer okullardan kurumumuzda sınavlara katılacak olan adayların e-MESEM ortamında yapılması gereken onay/red işlemlerini yapar. Bunlar için kurum içi/dışı gerekli yazışmalarının yapılmasını sağlar. İlgililerine görevlerini sınavlardan önce tebliğ eder. Sınav programını ilan eder/edilmesini sağlar. Sınavlara katılacak adaylara gerekli duyuruyu zamanında yapar. Sınavlar sonucunda belge almaya hak kazananların belgelerini hazırlar, Müdürle birlikte imzalayarak, hak sahiplerine imza karşılığında teslim edilmesini sağlar. Belge defterlerinin muhafaza edilmesini sağlar. Bu konularda memur ve diğer müdür yardımcıları ile iş birliği içerinde bulunur.

29. Kalfalık, ustalık, vb DENKLİK başvurularını mevzuatına uygun inceler, kabul eder, e-MESEM Sistemi “Ön Kayıt” ekranına kayıt eder/edilmesini sağlar. Uygun olanları değerlendirerek imzalar. Müdürün de imzasından sonra İl Denklik Komisyonuna sunulmak üzere denklik listesine işler/işlenmesini sağlar. İl Denklik Komisyonu onayından sonra yine e-MESEM Sistemi “Sınav İşlemleri” ekranına kaydeder. Sınavlara katılacakların sınav işlemlerini, doğrudan belge alacakların belge işlemlerini gerçekleştirir. Dosyalarını usulüne uygun arşivler. Bu konularda memur ve diğer müdür yardımcısı/yardımcıları ile iş birliği içerinde bulunur. 

30. Sınıf listelerinin her an güncel tutar/tutulmasını sağlar. Sınıf/alan/dal bazında “Grup” oluşturduktan sonra öğrencisi azalan sınıflar için makam onayının alınmasını sağlar,

31. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin yürütülmesini sağlar,

32. FATİH Projesi kapsamında Okulumuz sınıflarına kazandırılan BT - Akıllı Tahtaların korunması, işlevsel halde bulundurulması ve usulüne uygun kullanılması için öğretmenlerle işbirliği içinde bulunmak, çıkacak sorunları çözmek,

33. Görevlendirildiğinde muayene ve kabul komisyonu ile sayım komisyonuna başkanlık eder. Bu konulardaki iş ve işlemleri yürütür.

34. Taşınır Mal Yönetmeliğine göre, görev alanına giren işleri yürütür.

35. E-MESEM vb diğer elektronik ortamlarına öğrenci, kalfa, usta, usta öğretici, diploma başvurularına ait tüm bilgileri kaydeder, ihtiyaç duyulduğunda çıktılarını alır, isteyen ilgililere teslim eder. Söz konusu program/programlarda yapılan değişiklikleri takip eder ve buna göre iş ve işlemlerini yürütür,

36. Çırak öğrencilerine ait kimlik, öğrenci belgesi, mezuniyet belgesi, karne, teşekkür, takdir, kalfalık, ustalık, usta öğreticilik vb kayıp belgesi gibi belgeleri zamanında ve usulüne uygun düzenler, imzalar, gerektiğinde müdür adına onaylar,

37. Görevine zamanında gelip gitmeyen personeli uyarır, devamında müdüre yazılı olarak bildirir,

38. Görevini gereği gibi yapmayan personeli uyarır, bu davranışın sürdürülmesi ile yetkisi dışındaki durumlarda okul müdürüne yazılı olarak bildirir. Görevini üstün başarı ile yürütenlerin ödüllendirilmelerini okul müdürüne önerir,

39. Yazışma, evrak kayıt ve havale işlemlerinin kurallarına uygun olarak yürütülmesini, istatistik ve diğer cetvellerin hazırlanmasını, gerekli defter, dosya ve çizelgelerin tutulmasını sağlar, hizmetlerin yürütülmesinde bilgi ve iletişim teknolojilerinden de yararlanarak yetkisi dâhilinde elektronik ortamda veri tabanı üzerinden bilgi alışverişi ile ilgili işlemleri yürütür,

40. MEBBİS, e-MESEM, VERİ.MEB, MEİS, EBYS vb Sistem ve modül ile diğer elektronik ortamlara girilecek istatistikî veri ve bilgileri diğer müdür yardımcısı ile memur iş birliği içerisinde hazırlar. Zamanında sisteme girişlerini yapar,

41. Elektronik ortamda veri tabanı üzerinden bilgi alış-verişi yapılan konulardan sorumluluğunda bulunanları okur, onaylar, alt birimlere duyurulması gerekenleri duyurur,

42. İlgili makamlarca elektronik veya yazılı ortamlarda Merkezimize iletilen her türlü yazı ve tebligatı mevzuatına uygun olarak gerçekleştirir,

43. Kurumun bina, tesis ve araç-gerecinin düzeni, temizliği, bakımı ile kullanılabilir durumda bulundurulması ve korunmasını sağlar, Okul bahçesinin temizlik, bakım ve düzenini sağlar,

44. Kurumda kurs, seminer, kamp ve benzeri etkinliklerin düzenlenip yürütülmesinde müdürün vereceği görevleri yürütür. Buetkinliklerin çalışma saatleri dışında ve hafta sonlarında yapılması durumunda idarî nöbet görevi yapar,

45. Görev alanıyla ilgili kurul, komisyon ve ekiplere başkanlık eder,

46. Belirlenen günlerde ve tarihlerde nöbet tutar, nöbet gününde diğer görevlilerle birlikte nöbet hizmetlerinin aksatılmadanyürütülmesini sağlar, nöbet raporlarını inceler, görülen aksaklıkları yazılı olarak müdüre iletir.

47. Diğer müdür yardımcısı/yardımcıları hazır olmadığında, İstiklal Marşı törenlerini yönetir,

48. Uhdenize verilen görevlerle ilgili evrakları ve bu evrakların depolandığı klasörleri Başbakanlığın genelgesi ekindeki standart sıralama sistemine göre tutulmasını sağlamak, zamanı gelen evrakları klasörleri içerisinde uygun bir şekilde arşivlemek,

49. Kurumumuza ve şahsınıza gelen yazıların takibini ve gereğini yapmak için Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Programını sürekli açık tutmak, zorunlu haller dışında kurum içi ve kurum dışı tüm yazışmaları kâğıt kullanmadan bu program aracılığı ile elektronik ortamda yapmak,

50. Öğretmenler Kurulu Toplantılarında alınan kararlar gereğince uhdenize verilen diğer görevleri yerine getirmek,

51. İmza sirküsü çizelgesini zamanında, günlük ve usulüne uygun olarak imzalamak, idareci nöbetçi olduğunuz günlerdeki diğer personelin imza sirküsü çizelgesinin takibini yapmak,

52. Öğretmen ve diğer personelin görevlerine devamlarını yakından izler ve çalışmaları hakkında müdüre yazılı bilgi verir,

53. İl/ilçe/kurumda oluşturulan İşletme Belirleme Komisyonu görevlerini yürütür.

54. Görev tanımında belirtilenler ile Öğretmenler Kurulu Toplantıları ve Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapar,

55. Görevlendirildiğinde satın alma işlerini yürütür.

56. Diğer müdür yardımcısı/yardımcılarının görevli, izinli, raporlu olduğu veya herhangi bir nedenle görevlerinde olmadıkları durumlarda, durumda yerlerine vekâlet etmek ve görevlerini yapmak.

57. Bir müdür yardımcısının görevli, izinli, raporlu veya herhangi bir nedenden dolayı görevinde olmadığı durumlarda yerine bakacak/vekâlet edecek diğer müdür yardımcısı listesi:

               Sevim ÖNDER – Ahmet AVCI – Mehmet Sabır SEYDAOĞULLARI

               Ahmet AVCI - Sevim ÖNDER - Mehmet Sabır SEYDAOĞULLARI

               Mehmet Sabır SEYDAOĞULLARI – Ahmet AVCI - Sevim ÖNDER